Gdzie szukać wsparcia w sytuacjach trudnych.

Szanowni Rodzice,
edukacja zdalna uczniów to ogromne wyzwanie dla nas wszystkich: wychowawców, nauczycieli, rodziców i przede wszystkim dzieci. Szczególna rola w tym trudnym czasie przypadała Państwu - rodzicom i opiekunom uczniów na każdym etapie edukacyjnym.
Zdajemy sobie sprawę, że wiąże się to z różnymi trudnościami – technicznymi, organizacyjnymi, rodzinnymi i motywacyjnymi. Nasi uczniowie przeżywają czas bez szkoły na bardzo różne sposoby.
Niektórzy chętnie wykonują zlecone przez nauczycieli zadania. Dla innych jest to czas zniechęcenia do nauki, przeżywania trudności emocjonalnych z powodu ograniczonych możliwości kontaktu z rówieśnikami, czy lęku o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz najbliższych osób.
Bardzo dziękujemy wszystkim Państwu za wsparcie i pomoc w realizacji naszych szkolnych działań.
Przed nami moment powrotu dzieci do szkół. W związku z tym, specjaliści z Fundacji JiM stworzyli poradnik, w którym zebrali cenne porady i wskazówki dla rodziców, pt. „Jak wspierać dziecko w powrocie do szkoły po pandemii”. W poradniku odpowiadają na pytania, które zadawać sobie mogą rodzice: Jak wrócić do rytmu codziennego chodzenia do szkoły? Jakie potrzeby odczuwać może dziecko po powrocie do szkoły? Jak radzić sobie z lękiem i strachem u dziecka wracającego do szkolnej ławki?

Poradnik do pobrania na stronie:

https://jim.org/blog/2020/05/18/jak-wspierac-dziecko-w-powrocie-do-szkoly-po-pandemii/

Zachęcamy Państwa również do uważnego obserwowania stanu zdrowia, samopoczucia, zachowania oraz bieżących potrzeb i trudności Państwa dzieci.

Pozdrawiam
Pedagog szkolny

Szanowni Państwo
Polecam Państwa uwadze Poradnik dotyczący promocji zdrowia psychicznego młodzieży. Publikacja powstała w ramach zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy MEN/2019/DWKI/1235 z 16 września 2019 r. w ramach otwartego konkursu ofert „Profilaktyka zdrowia psychicznego w szkole – myślimy pozytywnie. Prowadzenie działań na rzecz upowszechniania wiedzy na temat zdrowia psychicznego i jego uwarunkowań, kształtowanie przekonań, postaw, zachowań i stylu życia wspierającego zdrowie psychiczne, rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu psychicznemu, przeciwdziałanie seksualizacji dzieci i młodzieży – w szczególności przez prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych.” Zadanie publiczne sfinansowane zostało ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016–2020.


https://www.ore.edu.pl/2020/06/zdrowie-psychiczne-dzieci-i-mlodziezy-poradniki-dla-nauczycieli-i-rodzicow/


pedagog szkolny

„Sieciaki – misja bezpieczny internet" skierowane jest do dzieci w wieku 9-12 lat. Posłuchaj historii powstania drużyny Sieciaków, czyli czwórki przyjaciół- Spociaka, Netki, Ajpi i Kompla, którzy zostali powołani przez Sztuczną Inteligencję do walki z Sieciuchami i Czytym Złem, czyli zagrożeniami czyhającymi w sieci. Dowiedz się, czy Sieciakom uda się pokrzyżować plany Czystego Zła i uchronić inne dzieciaki przed wciągającą grą!
Na podstawie książki „Sieciaki - misja bezpieczny internet" Łukasza Wojtasika.
Adaptacja i reżyseria: Masza Bogucka
Realizacja akustyczna: Grzegorz Dondziłło i Przemysław Kunta
Muzyka: Piotr Kolasa
Wystąpili: Magdalena Zając-Zawadzka, Ewa Wodzicka-Dondziłło, Masza Bogucka, Damian Kulec, Patryk Steczek, Łukasz Batko, Michał Surosz, Szymon Jędrzejewski.
Realizacja: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Słuchowisko współfinansowane prze Unię Europejską, główny parter Fundacja Orange.
Zapraszam do wysłuchania:
https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/podcasty-i-audiobooki/sieciaki---misja-bezpieczny-internet---sluchowisko.html

pedagog szkolny

Wsparcie potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci oraz młodzieży, wspomaganie w nauce, bezpieczeństwo w sieci, ochrona danych osobowych to tematyka webinariów, które ruszyły 21 stycznia 2021 roku. Program ma na celu wspomaganie dzieci i młodzieży w nauce na odległość poprzez przekazanie rodzicom i nauczycielom wiedzy przydatnej w organizacji bezpiecznego procesu zdalnej edukacji.
Kuratorium Oświaty w Warszawie wraz z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim, NASK Państwowym Instytutem Badawczym, Komendą Stołeczną Policji, Urzędem Ochrony Danych Osobowych, konsultantami wojewódzkimi ds. psychiatrii i psychologii klinicznej, Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli przygotowało program „Reaguj i wspieraj. Koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość”. Kierowany jest on do rodziców i nauczycieli. Celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w nauce w czasie zdalnej edukacji.


Zapraszamy do obejrzenia webinarów:

  1. Potrzeby psychiczne, społeczne i emocjonalne dzieci i młodzieży w okresie pandemii.  https://youtu.be/NaYgDCOaIi4
  2. Sposoby wspomagania dzieci w nauce. Czas na naukę i relaks. Atrakcyjne narzędzia i materiały online.  https://youtu.be/i3ZlZwhmqSQ
  3. Młodzi użytkownicy internetu – wyzwania, bezpieczeństwo, ochrona wizerunku  w sieci. Co wiemy, o czym nie wiemy, a czego się nie domyślam, czyli jak towarzyszyć dziecku w cyfrowym świecie?   https://youtu.be/R544mFsClqk

pedagog szkolny
Aldona Gumkowska 
 

tel

Więcej informacji na stronie:

https://forumprzeciwdepresji.pl/

pedagog szkolny

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że Kuratorium Oświaty w Warszawie we współpracy z NASK Państwowym Instytutem Badawczym, Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim, Komendą Stołeczną Policji, Urzędem Ochrony Danych Osobowych, Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli rozpoczyna realizację programu Reaguj i wspieraj. Koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość.
Priorytetowym celem programu jest wspomaganie dzieci i młodzieży w nauce na odległość poprzez wyposażenie rodziców i nauczycieli w wiedzę i umiejętności przydatne w organizacji bezpiecznego procesu zdalnej edukacji.
Program będzie realizowany w formie cyklu webinarów dedykowanych rodzicom i kadrze pedagogicznej, emitowanych na kanale youtube.
Poniżej tematyka i planowany harmonogram poszczególnych webinarów.
Webinary adresowane do rodziców (czas trwania ok. 40 min.)
1. Sposoby wspomagania dzieci w nauce. Czas na naukę i relaks. Atrakcyjne narzędzia i materiały online. 11.02.2021r. godz.18.00
3. Młodzi użytkownicy internetu –wyzwania, bezpieczeństwo, ochrona wizerunku w sieci. Co wiemy, o czym nie wiemy, a czego się nie domyślamy czyli jak towarzyszyć dziecku w cyfrowym świecie ? 25.02.2021r. godz.18.00
Linki do webinarów będziemy Państwu udostępniać za pomocą wiadomości Librus.

Pedagog szkolny

Dziecięcy Telefon Zaufania

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę podaje, że aż 75% sześciolatków sprawnie posługuje się nowymi technologiami, ale tylko 9% potrafi dobrze zasznurować buty? Dorośli zarzucają dzieciom, że spędzają cały czas przed ekranem, ale to samo słyszymy od dzieci - opowiadają, że rodzice są nieobecni, że nie słyszą, co się do nich mówi, a na pytania odpowiadają kiwając głową, przeglądając w tym czasie profile w mediach społecznościowych.
Zapraszam do zobaczenia drugiej odsłony kampanii DOMOWE ZASADY EKRANOWE - "ZADBAJ O DZIECIĘCY MÓZG", która powstała w ramach działań Polskie Centrum Programu "Safer Internet", jest współfinasowana przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange. Kampanię wspiera również Facebook app. Za pomysł, koncepcję kampanii, kreację i realizację filmu oraz visuali odpowiada agencja BBDO Warszawa. W filmie udział wzięli Joanna Orleańska i Andrzej Deskur.
Sprawdźmy, czy odnajdujemy siebie w tych sytuacjach? Pomyślmy, czy telefony, laptopy i tablety nie zastąpiły w naszym życiu bliskich nam osób, wspólnie spędzanego czasu, rozmowy, zabawy i bycia razem…
https://www.youtube.com/watch?v=reBzTX6UO5E
Zachęcam też do odwiedzenia strony:
https://fdds.pl/rodzicu-zadbaj-o-dzieciecy-mozg-wprowadz-domowe-zasady-ekranowe/
Wszystkiego ZDROWEGO.

pedagog szkolny